چرا زبان انگلیسی را آنلاین یاد بگیریم ؟

چرا زبان انگلیسی را آنلاین یاد بگیریم ؟

بالاخره زبان انگلیسی را با چه روشی یاد بگیریم؟ غوطه‌وری؟ ثبت نام در آموزشگاه؟ خودآموزی یا شرکت در کلاس‌های آنلاین؟ از این میان، یادگیری زبان انگلیسی به صورت آنلاین یا سنتی، سوالی است که مدت‌ها ذهن زبان‌آموزان را به خود درگیر کرده است. خصوصا با وجود ویروس کرونا که اکثر کلاس‌ها به شکل آنلاین برگزار می‌شود، این سوال پررنگ‌تر شده است.


شاید تا به حال تجربه‌ی آموزش زبان انگلیسی آنلاین را نداشته‌اید و تصور کنید که یادگیری حضوری، باکیفیت‌تر خواهد بود. اما برخلاف تصور شما، یادگیری زبان انگلیسی به صورت آنلاین مزایای خیلی بیشتری دارد و شما حتی ممکن است، خیلی بهتر از قبل آن را یاد بگیرید. البته در حقیقت می‌توان گفت که یادگیری زبان انگلیسی به صورت حضوری، صرفا تعامل با سایر همکلاسی‌ها را به شما یاد می‌دهد! در غیر این صورت، یادگیری آنلاین معمولا کاربردی‌تر و بهتر است.

 


ما در ادامه قرار است شما را با مزایای شرکت در کلاس‌های آنلاین آشنا کنیم. به این ترتیب شاید راجع به تصمیم خود تجدید نظر کنید و برای شرکت در کلاس‌های آنلاین نیز آماده شوید.


در صورت شرکت در دوره ‌های آموزش زبان آنلاین، شما می‌توانید با سرعت خودتان در کلاس پیش بروید. دیگر نیازی نیست که برای درک تمام نکته‌ها به خودتان فشار بیاورید یا در ساعتی نامناسب و خسته‌کننده پشت میزهای چوبی آموزشگاه بنشینید. کافی است که کلاس ضبط شده را بارها گوش دهید تا به تمام نکات مورد نظر، اشراف پیدا کنید. به این ترتیب بازدهی حتی نسبت به شرکت در کلاس حضوری، بیشتر خواهد بود.


با شرکت در کلاس‌های آنلاین، شما می‌توانید از تمام منابع استفاده کنید. یادگیری آنلاین زبان انگلیسی بدان معنی است که می‌توانید همزمان با خواندن و یادگیری، از منابع مختلفی استفاده کنید و به راحتی از اینترنت کمک بگیرید. دیکشنری به راحتی در دسترس شما قرار خواهد داشت. خیلی سریع می‌توانید تلفظ و لهجه را بررسی کنید و به راحتی می‌توانید از منابعی چون فیلم، پادکست، فایل آموزشی و ... بهره ببرید. البته شاید با خودتان فکر کنید که در صورت شرکت در کلاس‌های حضوری نیز می‌توانید قادر به استفاده از این منابع باشید. این کاملا صحیح است، اما مطمئنا اگر تمام منابع، حتی خود آموزش نیز اینترنتی باشد، پس قطعا از اینترنت بهتر استفاده می‌کنید.


یادگیری زبان انگلیسی به صورت آنلاین برای شما ارزان قیمت‌تر تمام می‌شود. چون اکثر منابع کاغذی و گران، به پی دی اف‌های رایگان تبدیل می‌شوند و شما دیگر نیازی نیست برای رفت و آمد شهری، هزینه‌ای بپردازید.
شما توجه بیشتری از مدرس را به خود اختصاص می‌دهید و می‌توانید با او ارتباط بهتر و بیشتری برقرار کنید.
یادگیری در کلاس‌های آنلاین چگونه پیش خواهد رفت؟


به یاد داشته باشید که یادگیری در اینترنت تجربه‌ای متفاوت از یک کلاس سنتی به همراه دارد. اگر قبلاً برای یادگیری آنلاین تلاشی نکرده باشید، پس بهتر است که برخی از این تفاوت‌ها را به خاطر بسپارید.
اولین نکته‌ی شرکت در کلاس‌های آنلاین این است که شما حتما باید تمام تکالیفتان را انجام دهید. وگرنه به خودی خود، تمرکز خود را جهت همراهی با کلاس از دست می‌دهید.


دومین نکته این است که شما قطعا با سختگیری‌های بیشتری مواجه می‌شوید. چون متاسفانه نمی‌توانید با مدرس خود ارتباط رو در رو داشته باشید. پس تکالیف‌ سخت‌تر خواهند بود و مطمئنا تعامل شما با همکلاسی‌های خود بیشتر می‌شود. چون ممکن است مدرس از شما کارهای گروهی مختلفی بخواهد. برای مثال می‌توان به ضبط یک مکالمه‌ی دو نفره اشاره کرد.


البته نکات زیادی از این قبیل وجود دارند، اما همین که شما کلاس‌های آنلاین زبان انگلیسی را جدی بگیرید، کفایت می‌کند!

 

 

کلام فردا 

اشتراک

0 نظرات

پاسخ دهید