دوره های فشرده (8ماه) اسپیکینگ

دوره های فشرده (8ماه) اسپیکینگ

رایج‌ ترین چیزی که می‌ شنویم در مشکلات مرتبط با زبان انگلیسی، ضعف در صحبت کردن به زبان انگلیسی است. همانطور که از اسم این فعالیت پیداست تعامل اجتماعی یک امری است که به حداقل 2 نفر، یعنی گوینده و شنونده نیاز دارد. پس هیچ کتاب و محتوای آموزشی غیر تعاملی توانایی تقویت این مهارت زبانی را ندارد. دوره‌های Speaking only همانند کلاس‌ های فری دیسکاشن (Free Discussion)، اما هدفمندتر است و تقویت دو مهارت مهم گفتن Speaking و شنیدن Listening که اجزای اصلی برقراری یک گفت و گوی صحیح است، در این کلاس بدست می‌ آید.

راه های تقویت مهارت اسپیکینگ در زبان انگلیسی

ممکن است این سوال که “چگونه اسپیکینگ خود را قوی کنیم” نیز برای شما پیش آمده باشد. در ادامه چند روش امتحان شده و اثبات شده بعنوان روش های تقویت اسپیکینگ انگلیسی در مکالمات زبان ارائه شده است که می تواند نقش بسزایی در پیشرفت مهارت گفتاری شما داشته باشد:

1- یک پارتنر برای گفت و گو پیدا کنید

اگر بتوانید یک فرد بومی انگلیسی زبان را برای تعامل و گفتگو پیدا کنید می بتوانید با صحبت کردن با او انگلیسی خود را تقویت کنید. همچنین می توانید فردی را پیدا کنید که به صورت آنلاین با او ارتباط برقرار نمایید. در غیر این صورت اگر چنین کسی را سراغ ندارید، می توانید از معلم های خصوصی موسسه ایران اروپا کمک بگیرید و مهارت های مکالمه خود از جمله مهارت speaking را با او تمرین کنید.

2- حتما گوش کنید و  سپس صحبت کنید

یکی از بهترین راه‌ها برای درک ساختار بندی جملات و گسترش دایره لغات، گوش دادن است. سعی کنید به پادکست ها، آهنگ ها و مکالمات ضبط شده گوش دهید. روش های زیادی برای دسترسی به منابع زبان انگلیسی از جمله گوگل و YouTube وجود دارد که می توانید با استفاده از آنها به تقویت مهارت اسپیکینگ انگلیسی و مهارت های لیسنینگ خود بپردازید.

3- با خودتان صحبت کنید و مکالمات خود را در حین تمرین ضبط کنید

شما می توانید مکالمات خود را در حین تمرین speaking ضبط کنید و با گوش دادن به آنها به اشکالات خود پی ببرید و سعی در اصلاح آنها داشته باشید. این کار بهترین روش برای تقویت اسپیکینگ زبان می باشد و به یادگیری بهتر شما بسیار کمک می کند. همچنین این روش به تلفظ بهتر کلمات نیز کمک شایانی به شما خواهد کرد. هرچه بیشتر با این روش با خودتان تمرین کنید، مهارت speaking شما بهتر می شود. به این نکته نیز توجه داشته باشید که هنگام صحبت کردن، احتمالاً اشتباهاتی را خواهید داشت. اما باید نسبت به اشتباه کردن خوشبین باشید تا بتوانید از آنها درس بگیرید.

4- با فیلم و موسیقی تمرین کنید

از دیگر راه های تقویت اسپیکینگ انگلیسی دیدن فیم و یا گوش دادن به موسیقی می باشد. بیشتر مردم دوست دارند با موسیقی یا سرگرمی در قالب فیلم به آرامش و استراحت بپردازند. می‌توانید فیلم‌ها را به زبان انگلیسی و به زبان مادری خود همراه با زیرنویس انگلیسی تماشا کنید. همچنین می توانید از موسیقی برای تقویت مهارت لیسنینگ خود استفاده نمایید. می توان از این مورد به عنوان بهترین روش تقویت اسپیکینگ اشاره کرد.

5- خود را با زبان انگلیسی احاطه کنید

زبان انگلیسی یک زبان بسیار گسترده می باشد، مهم نیست در کجا زندگی می کنید! شما می توانید منوها، موضوعات بازاریابی، کتاب ها، فیلم ها، علائم جاده و موارد دیگر را با زبان انگلیسی پیدا کنید. هرچه بیشتر خود را درگیر یادگیری زبان کرده و به این موضوعات روزانه انگلیسی توجه کنید، پایه و اساس زبانتان قوی تر خواهد شد.

 

 

 

 

6- دایره لغاتتان را افزایش دهید و هر روز لغت جدید یاد بگیرید

در دوران کودکی هنگامی که بزرگترها به اشیا اشاره می کنند کلمات را یاد می گیرید و به شما یاد می دهند که آنها چه نامیده می شوند. شما می توانید همین رویکرد را هنگام یادگیری و تقویت speaking در زبان انگلیسی خود اتخاذ کنید. همه چیز با واژگان شروع می شود. شما می توانید انتخاب کنید که هر روز تعداد معینی از کلمات را یاد بگیرید و دایره واژگان خود را تقویت کنید.

7- تلفظتان را بهبود ببخشید

ابزارهای دیجیتالی وجود دارند که کلمات را با تلفظ درست و با صدای بلند بیان می کنند تا بتوانید تلفظش شان را درک کنید. از کانال‌های یوتیوب گرفته تا نرم افزار ها و فرهنگ‌ لغات آنلاین، اگر میخواهید هنگام صحبت کردن توسط دیگران به خوبی فهمیده شوید، تلفظ صحیح فاکتور کلیدی است.

8- زبان انگلیسی طبیعی را بیاموزید

یادگیری هر زبانی جریان و ریتم خاص خود را دارد. هنگام صحبت کردن به زبان انگلیسی، دانستن مخفف ها به شما در فهم بهتر کمک می کند. برای مثال، دو کلمه که با هم ترکیب شده و یک کلمه را تشکیل می دهند، مانند “I am” به “I’m” تبدیل می شود. همچنین، می خواهید بدانید که هنگام صحبت کردن بر روی چه سیلابسی استرس بگذارید. رسیدن به این مهم با تمرین مکالمه و گوش دادن به صحبت های بومی زبانان محقق می گردد.

9- به انگلیسی فکر کنید

فکر کردن به زبان انگلیسی احتمالاً به طور طبیعی رخ نخواهد داد، اما می‌توانید با ترجمه کردن افکار در ذهن خود به خودتان کمک کنید تا به انگلیسی فکر کنید. در غیر این صورت، می توانید یک دفتر خاطرات از افکار خود داشته باشید و آنها را به زبان انگلیسی بنویسید.

10- یک داستان را به زبان انگلیسی بازگو کنید

با یک متن ساده شروع کنید، مانند یک داستان افسانه ای یا قدیمی از دوران کودکی خود. سپس می توانید این را به مرحله بعدی ببرید و خود را به چالش بکشید تا داستانی که شخص دیگری به زبان انگلیسی به اشتراک می گذارد را بازگو کنید. این کار به بررسی درک و فهم شما کمک می کند.

اشتراک

0 نظرات

پاسخ دهید